maandag 8 oktober 2012

Moos' maaksels - deel 2

Het is weer de 8e van de maand, dus een nieuwe "Moos' maaksels".
Ze is jarig vandaag, mijn moeder die we allemaal Moos noemen.
En dat begon minder leuk voor haar...
Voor diegenen die me volgen weten dat ze wat hulpbehoevend is,
achter de rollator liep (na een infectie van de luchtwegen die
in haar ruggenmergvocht is geslopen...).
De morfine helpt haar wel van de rugpijn af,
maar zaterdag viel ze bij de kassa in de supermarkt...
Elleboog moest worden gehecht en tsja,
dan denk je dat het allemaal wel klaar is.

Mooi niet...!

Vanmorgen wilde ze iets pakken en daarbij rolde ze verkeerd:
arm uit de kom! Dus met zusjes vriendlief naar het ziekenhuis...
Ze mocht weer mee naar huis
(en ik op m'n vrije dag toch maar snel naar d'r toe),
maar het werd wel tijd voor een bed-in-de-kamer.
Dat is gelukkig geregeld, net als een rolstoel
(want de arm die uit de kom was, was d'r goeie)
én thuiszorg.
En die komen gelukkig vanaf morgen!

Elfje op blad, met bijtje in de hand...

Een karige Moos maaksels dus.
Maar deze tekening met wasco en grijs potlood maakte ze gisteren éven.
Dus vond ik die wel passen bij d'r gestel op 't moment...

Fijne verjaardag Moos !!!

9 opmerkingen:

  1. Oh, wat ontzettend veel pech voor je moeder. Ik hoop dat ze niet al te veel pijn ervan heeft. Wens haar maar sterkte.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst van harte gefeliciteerd Moos!!!
    En ik wens je heel veel beterschap!

    Jij ook Riri...sterkte!!! De tekening is erg leuk! Knap, zo eventjes hihi.

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte voor je moeder, wat rot! Ze kan mooi tekenen trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. van harte gefelies met je moeder hoor, wat een pech heeft ze toch :-(
    maarre de tekening vind ik prachtig wat een dappere dame!!
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte! Maarre... Hoeveel pech kan een mens hebben?
    Hopelijk is het zo voorlopig wel klaar met de ongelukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vreselijk, eerst gehecht moeten worden en daarna je arm uit de kom... Wens haar maar sterkte! ik vind de tekening in ieder geval super lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een pech, heel veel beterschap voor Moos. En een hartelijke wens voor haar verjaardag! Gelukkig kan ze nog steeds creatief bezig zijn, het komt allemaal weer goed, vast wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O heftig..wat een pech heeft je mem zeg. Volgens mij wel een optimistische vrouw;zoals ik de tekening zie.Sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen