zondag 7 oktober 2012

Fotocursus - deel 1

Jaja, afgelopen donderdag begonnen we...
Een groep cursisten in een hok bij elkaar met een 'juf'...
Boek voor je neus en toen vlogen de fotografie termen je om de oren!
Diafragma, sluitertijd, belichting, ISO waarde...
Gelukkig kon ik het wel redelijk goed volgen, hoor!
Want 'juf' is praktisch ingesteld.
Alleen was de batterij wel een beetje leeg halverwege.
Niets aan te doen, meekijken bij m'n vriendin
(die wel een ander merk camera heeft,
maar het principe is hetzelfde)...
Weer wat geleerd: volgende keer volle batterij + reserve mee!
 
 
En toen kwam het: huiswerk...
Haha! Klinkt wel heel erg schools allemaal, hé?
En sommige opdrachten (ik heb natuurlijk vooruit gelezen)
zie ik he-le-maal niet zitten, maar da's voor latere zorg.
 
 
Voor één van de opdrachten voor de volgende les
moeten we oefenen met 'streperige foto's'
die je alleen onder matige lichtomstandigheden kunt maken.
Dus jullie mogen 'schieten' op de foto's in dit bericht!
Ik weet wel welke vriendliefs favoriet is en welke de mijne...
Maar wat vinden jullie mooi, wat niet, wat spreekt je aan?
Graag hoor ik dat van jullie!
 
 
Feedback makes you a better photographer!

10 opmerkingen:

  1. Hoe je het doet weet ik niet...maar het geeft een gaaf effect! Ik vind de 2e mooi.

    Succes!!! :o) X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De middelste is voor mij de mooiste, die vind ik heel raadselachtig en feeëriek.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga ook voor de tweede.
    Er zitten van die mooie frisse groentinten in .
    De opbouw vind ik mooi,door die "streep" rechtsonder in beeld.
    Een beetje dromerig sfeertje (past bij mij...)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi! zoals de andere dames ook zeiden:
    de 2e spreekt mij het meeste aan :) Ik denk door de blauwe kleuren!
    Succes met de lessen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind ze allemaal mooi op zich maar ik ga voor de 1e

    succes riri

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gedaan! Ik vind de 2e foto het mooist!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan, ik vind ook de middelste het mooist! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga voor nummer twee. Dat stukje blauw in het midden doet het hem.
    Ik ben wel heel nieuwsgierig waar je nog mee gaat komen. Leuk!!!!!!
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind als ik echt moet kiezen nummer 2 de mooiste maar nummer 1 ook echt mooi hoor. Ik zou graag weten hoe je het hbt gedaan natuurlijk, ze hebben ergens wel wat weg van acryl schilderijen die ik zelf maak.... Erg mooi. Benieuwd naar je toekomst projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk huiswerk :-) Ik vind nummer 1 het mooiste. Dit is precies door mat glas getrokken. Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen