donderdag 25 oktober 2012

Granny haar kussentje...


Ja pff... Ik was d'r al bang voor!
Met zulk een sch*#$}*t-licht maak je écht niet duidelijk dat er
een wereld aan verschil zit tussen de voor-  en achterkant van deze granny's,
die letterlijk door mijn 'granny' gemaakt zijn.
Alleen weet ik niet 100% punten zeker of het mijn oma was of haar moeder...
Doet er ook niet toe, 't is evengoed een familiestuk.
Of moet ik zeggen een stukje familie geschiedenis?
En dat lag dus weg te kwijnen bij opa op de bank...
De zijden voering zo versleten dat je niet je best hoefde te doen
om het onder de granny's weg te krijgen,
de velours stof nog wel redelijk, maar met vlekken
die ik er niet eens uit heb geprobeerd te krijgen...
De zijde was overigens zó verkleurd dat er gebleekte
witte vlekken op het zwart te zien waren.
En er vielen op diverse plaatsen granny's uit elkaar: auw! 
Dus wat ik heb gedaan is deze -na de grote kussenontleding-
eerst maar weer eens vastzetten. Daarvoor gebruikte ik
versterkte scheepjeswol; werkte prima gelukkig!
En nu van stevig zwart katoen een basic kussenhoes naaien,
granny squares er aan vast zetten en op naar opa,
met een verlaat doch mooi verjaarscadeau!
O ja; kunnen jullie nu zien wat de oude voorkant was?
Want die is dus blauw geworden, terwijl aan de achterkant 
geen fletse kleuren maar felroze me tegemoet kwam! 
Ik ben benieuwd...

4 opmerkingen:

  1. De rechtse foto is duidelijk de 'oude' voorkant!
    Wat prachtig dat je dit familiestuk gerestaureerd hebt!Nu kan het weer een paar generaties mee.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest wel even turen, maar toen zag ik op de eerste foto hele hippe kleuren!
    Wat een werk joh, maar wel een dankbare klus.
    Hopelijk denkt je opa er ook zo over! Straks vindt hij de kleuren nog te fel...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ben zo benieuwd wat je opa ervan vind ennuh tis een leuk kussentje ;). Ik ben niet altijd favoriet van dit soort haaksels, maar de combo met zwart en vrolijke kleurtjes is helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend tof 'restauratie project'! Wat prachtig dat het toch nog zo bewaard gebleven is! Ik zie toch ook wel duidelijk het verschil tussen de voor- en achterkant hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen