woensdag 11 juli 2012

Scotland, here we come!

Ik keek net naar de weersvoorspellingen; zaterdag regen...
Nu gaan wij hoe dan ook proefkamperen, want; nog nooit met vriendlief een tent op gezet.
Nu kan het hem allemaal niet zo interesseren, hij is meer van de 'we zien wel'.
Komt er op neer dat ik van de 'het zekere voor het onzekere' ben
en dus graag wil weten of de tent compleet is, het kookstel werkt
en samen vlot de tent op kunnen zetten...
't Zal weer een hectische zaterdag worden, want als het meezit gaan
we 's middags eerst graszoden leggen, dan de tent opzetten
in de tuin van m'n schoonouders (ruimte zat voor een minicamping),
daarna 'n snelle hap maken en op verjaardagsvisite bij m'n zwager.
Wat zullen we daarna lekker slapen in de tent!


Ik heb ook al wat kaarten, boekjes enzo over Schotland in huis en maakte
ook vast een reisboekje. Ik schrijf wel graag, maar de ene dag gaat dat
lekkerder dan de andere dag. Ook plak ik graag toegangskaartjes enzo op,
dus daarvoor heb ik -jawel- 'scotstape' gevonden!
Masking tape met Schotse ruit! Tsja, die móest ik natuurlijk gewoon hebben...
Op de voorkant van het boekje zie je een fluitekruidje;
die heb ik eerst gedroogd en toen (samen met een stel andere droogbloemetjes)
een paar keer door het lamineerapparaat gehaald. Dat kan dus!

Ook was ik afgelopen weekend aan het prutsen met Zeeman wol
(van die fijne dikke grijze) en pompom makers.
Ik heb een slingertje, maar weet niet of m'n schoonzusje het leuk vind
om ergens in huis te hangen... Misschien stop ik hem ingepakt en wel in de tas
en besluit ik het ter plekke. We komen eerlijk gezegd niet vaak bij hun thuis,
dus ik weet niet hoe het er nu uitziet. Daarnaast vind ik het lastig zelfgemaakte
spullen te geven als er héél veel mensen omheen staan. Wat vinden jullie:
de slinger nog wat verder afmaken en gewoon geven, of nog even oefenen
(dan maak ik er op den duur een pompom-en sjaal van)?


Verder heb ik vooral de laatste tijd envelopjes gemaakt.
Vind het ene model wel fijner werken dan het andere.
Misschien dat ik ooit nog eens een mal ga aanschaffen.
Maar een envelop uit elkaar halen, of in ieder geval opmeten en een mal
maken werkt ook. Ik zag dat een andere blogster ook al de blaadjes uit de
AH handig had gebruikt. Daarnaast gebruikte ik voor de paarse mini envelopjes
blaadjes uit een scrapblok dat in de gewonnen give away zat:


Tsja, en dan begint deze dag nu écht voor me!
Allemaal spannende dingen doen...
Ben benieuwd of alles wat ik vandaag wil ook gaat lukken.

As I said before: I'll keep you on the height ;-)

9 opmerkingen:

  1. Oh wat heb je leuke dingen gemaakt en wat krijg ik hier alweer inspiratie voor mijn 365 dagen creatief project. Leuk!
    Ennuh ivm die pompom slinger, ik zou de gok gewoon wagen. Leuk inpakken is volgens mij ook wel aan je besteed. Maar kan me ook heel goed voorstellen dat je eerst de kat uit de boom wilt kijken hoe haar inrichting is, máárrr als je heel sterk het gevoel hebt gehad van 'hey dit is leuk voor mijn schoonzus', dan zit je meestal gewoon goed! Dus vertrouw daarop.
    Heel veel succes met het proefkamperen, wij kamperen vaker ivm Mini meetingen (classic mini cooper) en als je een tent hebt waar je eerst de buitentent kunt opzetten en daarna pas de binnentent is ideaal voor slecht weer. Heel veel plezier!
    Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben benieuwd naar je 365 dagen creatief project! Maar ik neem aan dat het terug te lezen is op je blog, dus dat zie ik wel voorbij komen :-)
      De tip van de buitentent eerst ga ik even uitproberen! Lijkt me inderdaad wel zo handig als het regent...
      Groetjes Riri

      Verwijderen
  2. Succes met proefkamperen, spannend! Heerlijk dat je naar Schotland gaat, lijkt me zo gaaf! Veel plezier !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. succes met proef kamperen en de tent opzetten, hoop dat het droog weer is ha ha
    die pom poms zijn erg leuk ;-)
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schotland lijkt me prachtig!!! Succes met de tent opzetten...meestal zijn die 'we-zien-wel'-mannen heel handig met dat soort dingen! Komt wel goed...lekker slapen met het getik van de regen op het tentdoek...heerlijk!

    Je pompons zijn erg leuk...gewoon geven! Ik persoonlijk vind het altijd erg leuk om eigengemaakte dingen te krijgen/geven. Doen dus!

    Groet Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kiep joe ons maar op de height hoor!
    Die pompons zijn hartstikke leuk! Qua kleur kan het in ieder interieur (pfft ben ik nu ook al aan het rijmen, het moet niet gekker worden) en ik trek me er nooit iets van aan als ik iets zelfgemaakts weggeef. Ik denk altijd maar: zij kunnen het niet en ikke lekker wel! En ze moesten eens weten hoeveel tijd en liefde er in zit.
    Kamperen... moeilijk punt. Ik vind het heel leuk op een camping maar om al die zooi mee te slepen en dan ook nog een tent op te zetten... het is de ultieme relatietest hè, wist je dat? Het gaat jullie vast lukken maar wij gaan in een tentje van vacance soleil... wil het risico niet lopen hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die relatietest ben ik van 'on the height'! :-)
      Daarom gaan we ook eerst oefenen; dat ga ik écht niet dan pas doen!
      Zelf kan ik wel een tent opzetten, maar heb het hem gewoon nog nooit zien doen, vandaar!
      Misschien wordt het wel; ik de tent, hij koken... Haha!
      Groetjes Riri

      Verwijderen
  6. Ohhh leuk, véél plezier zaterdag! :-) en tof die geruite tape!

    BeantwoordenVerwijderen