woensdag 4 juli 2012

Groentetuin op volle toeren!

De groentetuin op het volkstuincomplex doet het weer goed.
Zo midden zomer is hij op z'n hoogtepunt!
Papa -je weet wel, de stratenmaker- oogste de eerste aardappels,
reden om even een kijkje te nemen op de 400m2 (!!!) tuin,
die hij 's avonds en in de weekenden 'erbij doet'...
Rabarber, aardbeien, broccoli, bloemkool, chinese kool, knolvenkel,
5 soorten sla, postelein, stengelui, rode uien, andijvie, bleekselderij,
radijsjes, rode kool, peultjes, sugar snaps, tuinbonen, sperziebonen,
erwtjes, aardappelen, courgettes en natuurlijk SNIJBONEN !!!
Gisteren 2 kilo erwtjes gedopt... 2 uur bezig, maar dan héb je ook wat!
't Komt allemaal van papa's tuin. En dan heb ik 't nog niet eens over
de bloemen die er ook groeien; zeeuws knoopje, geranium, vuurpijl,
hortensia, pioen, kogeldistel, hosta's, duizendschoon, dahlia's, crocosmia,
goudsbloemen, papaver, narcissen... en nog veel meer...
Natuurlijk ook frambozen; gele en roze & sinds dit jaar ook blauwe bosbessen.
Volgend jaar maar wat meer struikjes van aanplanten!
En in het najaar hebben we altijd een enorme opbrengst aan kallebassen en pompoenen.
Dat verkopen mijn broertje de hovenier en ik dan een dagje; gezellig!
Verder ben ik de voorbereidingen aan het treffen voor de volgende give away!
Morgen komt 'ie online, dus hou het in de gaten ;-)
 
 
Fijne zomeravond allemaal !!!

3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n mega groentetuin. Lijkt me geweldig om je eigen eten te plukken. Nu begrijp ik je blognaam ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige tuin en superfoto's! Onze rode kool is nog lang zo groot niet! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een reusachtige tuin!
    Het staat er allemaal zo mooi en netjes bij, daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen.

    BeantwoordenVerwijderen