dinsdag 24 juli 2012

Last minute vakantie naaisels !!!

De voorbereidingen voor de reis naar Schotland zijn in hun laatste fase aanbeland...
Die waarin ik af en toe een beetje stress voel opkomen.
Het beste is dan maar even te fröbelen...
Of naar de film te gaan (Brave natuurlijk; dat gaat over Schotland)!
Dus dat heb ik maar gedaan.
En als je dan achter de naaimachiene kruipt,
moet het wel iets nuttigs voor mee op vakantie zijn, hé...
Eerst iets voor het los rondslingerende bestek bedenken...
Tadaa! Een bestekrol! Wel een priegelwerk met die letters, hoor:


Tsja, en ons 'snelhoesje' voor de fotocamera was ook foetsie, inclusief lensdop!
Ai, nergens te vinden dat kreng... Dus nieuwe microvezeldoekjes kopen en
een nieuw exemplaar maken, er zit niets anders op!
O ja, wel even een dop bestellen bij de reserve batterij en grijsfilter...
Op dat pakketje ben ik nu aan het wachten trouwens; duurt lang!


Deze keer een dubbele laag, naaien in 'envelop vorm', hoeken afronden en een speld op de
vrije punt (zo past hij om de camera bij de normale en de zoomlens).
Wij gebruiken hem al we hem 'standby' om de nek hebben hangen of niet de complete
cameratas mee willen zeulen als we bijvoorbeeld de stad in gaan.
Bovendien valt het zo niet erg op dat je een vrij goed exemplaar bij je hebt,
waardoor ik me een stuk veiliger voelde vorig jaar in Barcelona.
Daarvoor nog een tip: maak een straphoes (hengsel van de camera)!!
Dit is mijn oude, van vorig jaar, in blauw-grijs (had een donkerblauw 'snelhoesje'):


Maar nu had ik al een paars-blauw (vriendlief koos paars uit!) snelhoesje gemaakt,
dus dan ook maar verder borduren in die kleurstelling, toch?
Dus werd het dit kleurijke, maar toch een beetje stoere exemplaar:


Wel een paar bloemetjes, maar dat had die oude ook.
En meestal heb ik de camera vast, want vriendlief heeft niet zo'n geduld om foto's
te maken van bloempjes, beestjes, landschapjes; is meer van de spontane portretten.
Waarbij gezegd moet worden dat wanneer ik dat van hem wil doen hij standaard
snel de tong uitsteekt: foto verpest, bedankt! :-)
Eindresultaat van fotostraphoes en camerasnelhoesje (mooie scrabblewoorden):


Mocht je van één van de naaisels willen weten hoe ik het maakte,
stuur dan maar een mailtje! Ben wel BIJNA op vakantie,
maar ik doe mijn best nog even te antwoorden...

Morgen: de uitslag van de Give Away !!!

6 opmerkingen:

  1. gelukzak, ga jij naar schotland, dat is het aller en aller en allermooiste land, kan mij niet schelen dat het weer daar niet zo super is, het is daar prachtig, ik zou nooit ergens anders dan mijn dorp willen wonen, maar moest ik de kans hebben om naar schotland te verhuizen, ik emigreerde direct
    geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, Schotland daar wil ik ook nog weleens heen, lijkt mij zo mooi daar.Kijk nu al uit naar je mooie foto's en wat een slimme oplossing zo'n hoes. Alvast een hele fijne vakantie,groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verwen ons maar met veel schoon foto's zodat we een beetje kunnen meegenieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jemig wat maak je toch veel mooi's .....de bestek rol is om te kwijlen wat een leukerd, maar ja al het andere ook :-).......nog even hoor......schotland :-)
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke en originele dingen heb je gemaakt. Die bestekrol is gaaf!
    Alvast een hele fijne reis: Schotland moet bijzonder mooi zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wieuw, dat heb je mooi gedaan hoor! Tof dat je ook naar Brave bent geweest, goede aanloop naar een leuke Schotse vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen