donderdag 19 juli 2012

Preview Moos' maaksels !!!

In het bericht over de Sunshine Award schreef ik al:

"Ik moet zeggen dat ik vooral opkijk van mijn moeder's creaties (waarover binnenkort meer!).
We noemen haar Moos en qua patroongebruik kan ik zeggen; die maakt ze altijd zelf!
Ja, echt! Moos-patroonloos dus."
En jullie zagen deze foto, van de door haar gemaakte speeltent:
en ook de plaid eronder maakte ze zelf...



Nu is het niet zo dat ze nooit een patroon gebruikt, maar wel dat ze die dan óók zelf maakt. Dat vind ik echt superknap. Natuurlijk zoekt ze wel inspiratie (bijvoorbeeld plaatjes van een olifant), maar dan tekent ze het vervolgens zó na dat het toch haar eigen wordt.
En omdat ik het zo knap vind en mooi en origineel, een ode aan haar.
Ik ga vanaf nu maandelijks aandacht besteden aan één van Moos' maaksels !!!
Op elke 8e van de maand, omdat ze op de 8e jarig is en dit haar geluksgetal is.
Daarvoor link ik je door naar een blog dat ik speciaal hiervoor maak.
En om je vast een preview te geven van haar nieuwste project...
Gisteren vertelde ik trouwens nog over thuistaal, en daar hoort de naam 'Moos' natuurlijk ook bij. Mijn zus begon er ooit mee en iedereen nam het over. Het werd zelfs zó normaal, dat schoonzoon van de Veluwe ook niet beter wist dan dat het Friese woord voor vader 'heit' was en dat ze in Friesland moeder 'moos' noemen! Heeft 'ie dus écht aan z'n klas staan vertellen hé! Haha, hebben we nu nog lol om. Ook toen Moos kleinkinderen kreeg veranderde er weinig. Die noemen haar geen oma of beppe, nee; dát wilde ze niet. Dus werd het Omoos! 
O ja; één probleempje... 8 augustus ben ik met vakantie... Ach ja, dan word het september!
Maar jullie hebben al even kunnen 'sneaken' en het verhaaltje over thuistaal sloot zó mooi aan...
Zet dus in je agenda; 8 september! Dan laat ik je zien wat het project hierboven is...


En voor ik het vergeet: vandaag gaat het aantal pageviews door de magische grens van 1000!
Da's een mijlpaal, die ik zal vieren :-) met een héérlijke latte machiato en wat lekkers...
Mag ik jullie nog even tippen om ook op de pagina "Give Aways" en
"Maak het voor Maud" te kijken? Die heb ik ge-up-date!

8 opmerkingen:

  1. Die moos van jou heeft wel talent zeg!! Je vind me dan ook zeker elke 8 ste van de maand.Jammer dat ik zooooooooo lang moet wachten;)
    Gelukkig hebben we de nodige afleiding van de vakantie...

    Wel toeval die naam....mijn mem noemt zichzelf Mosa nu ze "oma " is. Ook zij wil geen oma of beppe heten. (ook zij maakt veel moois op dezelfde manier)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk zo'n Moos, ik snap dat je reuze trots op haar bent. Ik kijk uit naar de Moosblogjes en vind die tent een super idee!!Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moos maakt prachtige dingen!!! kun je trots op zijn, de tent is een plaatje ook zo mooi
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief dat je je moeder zo in het zonnetje gaat zetten. De tent is geweldig, ik zou er zo in willen kruipen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een ode aan Omoos! Ik vind dit schitterend, superhandige Moos heb je daar! Soigneren maar! (en ik ben jaloers op die schitterende tafeltent, de mijne zit nog maar in de ruwbouw :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaafff ik zou zo weer kleine kinderen willen hebben alleen al hiervoor,ha,ha...


    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, zo geweldig!
    Ik maak ook overwegend mijn eigen ontwerpen en patronen ( en ja ik maak ook wel eens een uitzondering), maar die van mij zijn lang niet zo mooi uitgewerkt. Talent hoor!
    En de tafeltent die wil ook zo graag nog eens maken, ik heb alleen geen tafelkinderen meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super mooie tafeltent!!! Prachtig. Dit staat ook nog op ons verlanglijstje als projectje...

    BeantwoordenVerwijderen