vrijdag 13 juli 2012

Nature has it!

Laatst al een keer kocht ik twee platen uit een schoolopruiming.
Ik hou van planten, in al hun eenvoud.
Soms complezer opgebouwd dan je in eerste instantie denkt.
Neem nou de rechter plaat; hazelaar.
Een tak in bloei, blad, vrucht in alle fasen.
Je ziet er de seizoenen in, de levensloop.
En de linkerplaat; vol zachte kleuren!


Al van kindsaf kijk ik liever in een info-boek
dan in een leesboek (dat is aan mij niet besteed).
Daar ben ik ook wel blij om, want van de natuur
weet ik redelijk wat af.
Maar ik verwonder me nog steeds, bijvoorbeeld
als mijn schoonvader aan het vertellen is over zijn bijen.
Ik leer nog steeds 'bij' wat dat betreft.
Heb ik van m'n ouders meegekregen!
Maar ik leerde mijn vader vorig jaar ook wat;
n.l. het verschil tussen een pissebed en een houtroller.
Iedereen vond de platen prachtig!
Momenteel staan ze in de kamer tegen de 'lange kant',
te wachten op de voorlopige eindbestemming...

4 opmerkingen:

  1. Prachtig mooie platen. Goed bewaren, want je ziet ze niet zo vaak meer.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige platen zeg, wees er zuinig op, die kom je vrijwel niet tegen
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja mooi zijn ze die oude platen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke platen hoor, passen ook mooi bij jouw blog-achtergrond :-)

    BeantwoordenVerwijderen