maandag 17 september 2012

LIEBSTER AWARD !!!

Van Dinaz kreeg ik gisteren deze Liebster award!
Heel leuk natuurlijk, maar ook best een werk om dat helemaal uit te vogelen.
Daarom zeg ik vast; als ik jou nomineer en je hebt het druk met andere dingen of hebt hem
ooit al eens gehad, dan HOEF je natuurlijk niet mee te doen; even goede vrienden!
Ook zag ik dat er een andere variant van de Liebster award is, met 5 vragen enzo,
maar goed, die heb ik niet gekregen. Nee, the magic number is 11! Dus daar gaan we…
 
Wat zijn de regels:
1. Elke persoon die is genomineerd moet 11 dingen over zichzelf vertellen, het maakt niet uit wat.
2. Je moet 11 vragen beantwoorden die de persoon die jou heeft genomineerd heeft bedacht.
3. Je moet 11 nieuwe vragen bedenken voor degene die jij gaat nomineren.
4. Je moet 11 andere bloggers nomineren (met < 200 volgers) en ze vermelden in deze post.
5. Vertel dit je genomineerden door bijvoorbeeld een reactie op hun blog achter te laten.
6. Je mag niet terug genomineerd worden.

 
De 11 dingen over mij:
 
1. 10 jaar lang heb ik schaatsles gegeven.
2. Vroeger nam ik wel eens een konijn mee naar huis; verassing!
3. Ik ben dol op statistieken…
4. Elke dag mis ik mijn oude hondje Mojo nog een beetje...
5. Mijn geluksgetal is 25!
6. Eind maart was mijn laatste kappersbezoek... Shame on me!
7. Ik ben een beelddenker.
8. Eigenlijk wil ik wel even wat veranderen hier in huis, maar tot die tijd vind ik het wel best.
9. Mijn sterrenbeeld is tweeling.
10. Ik vind de Wadden geweldig!
11. Mijn auto is roze (!) en was hiervoor van broertjelief (echt waar)!
 
 
De 11 vragen die ik van Dinaz kreeg:
1. Wat is je leukste haakproject?
Tot nu toe…een hoesje om mijn mobiel! Ik haak nog maar net (2 maanden).
2. Wat wil je nog wel eens leren?
Eh… plannen en deadlines halen, breien, vilten, kleding naaien (herstellen en vermaken lukt nog wel, maar van niets een kledingstuk maken? wow…), meer tijd te maken voor vrienden en creatief bezig zijn.
3. In welke provincie woon je?
Het land van fierljeppen, keatsen, skûtsjesilen, ljip aai siekjen... Friesland!
4. Je kunt niet zonder…:
Vriendlief, familie, Doerak (hondje van m’n ouders) & zonlicht (vitamine D)…
5. Je lievelingskleur is?
Blauw (in alle tinten graag)
6. Doe je een sport?
Ik heb lange tijd geschaatst. Nu wandel ik regelmatig, maar is dat een sport?
7. Wat is je to-do-lijst top 3?
Ehm… als in wishlist, want dingen die nog af moeten zijn er zoveel dat ik niet kiezen kan…:
   1. de loterij winnen (en dan een fiets kopen, wat van de wereld gaan zien met
       vriendlief & mensen om me heen blij maken)
   2. een hondje nemen waar vriendlief niet allergisch voor is!
   3. een nieuw bed kopen (want onze kraaaaaakt…)
8. Je bent het meeste trots op…:
Dat ik koningin Beatrix een hand mocht geven vorig jaar! Goed verjaardag verhaal ook…
9. Heb je een verslaving?
Ja, wie niet ;-) o.a. chocola, latte machiato, bladen lezen, kringloop winkels bezoeken…

10. Je grootste wens is…:
Dat iedereen wat meer om zich heen kijkt en elkaar helpt. Geef nou eens je parkeerticket aan een ander als er nog veel tijd op staat! Doe ik altijd, en het komt een keer terug! En geniet van mooie momenten met dierbaren; zet de pc en tv wat vaker uit… (ik doe mijn best, echt waar)
11. Wat heb je ooit gemaakt….maar doe je nooooit meer?
En nu denkt iedereen aan iets creatiefs natuurlijk, nou ik dacht meer aan een val in een klimtouw… Op mijn opleiding klom ik een lastige route op een rotswand in Zuid Frankrijk. Ik begon toen de zon scheen en op driekwart van de route begon het hard te waaien en te regenen! Ik was net een lastige overhang over en zat nu daar rechtsboven in een spleet, maar kon mijn voorklimhaak nergens kwijt! Tsja, dan moet je dus ‘springen’… En in mijn geval maakte ik dus een sprong van meer dan 5 meter, om een hoek; waar ik niet kon zien waar ik moest landen! Dat doe ik dus NÓÓÓÓÓIT meer!  

 
De 11 vragen van mij voor de genomineerden:
1. Welke film heb je meer dan 5 keer gezien?
2. Haken, breien of naaien?
3. Hoeveel paar schoenen heb je in de kast?
4. Wat wil je nog doen voor de wereld vergaat (21 december al, hé! ;-) grapje, maar stel dat…)?
5. Hoeveel kopjes koffie drink jij elke dag?
6. Wat is je favoriete kringloopwinkel of markt?
7. Waar maak jij graag foto’s van?
8. Wat is je grootste ergernis in het verkeer?
9. Ben je een ochtend of een avondmens?
10. Met welke beroemdheid wil je graag een dagje ruilen en waarom?
11. Waarmee maak jij mensen blij?


 
De bloggers aan wie ik deze award doorgeef:
 Zibdoes
 
Dames, voel je niet verplicht, maar bij deze: gefeliciteerd, jullie hebben het verdiend!
 
 
Maak er weer een mooie week van allemaal!

12 opmerkingen:

  1. Hoi Riri!
    Leuk om zo nog meer van je te weten!!! hihi...
    Vond het ook best lastig..maar ach, voor één keer is het best leuk!!! :o)

    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om de extra dingen over je te lezen :-)
    dames veel plezier ( alhoewel ikke blij is met een award vrij blog)wat een werk ha ha
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Dank je wel voor de nominatie, maar ik hoef hem niet.
    Ik vind het heel leuk, maar iedereen doet zijn/haar best, ook ik, en ik vind dat mijn volgers hem meer verdienen dan ik.
    Dus bij deze retour, maar leuk zo iets meer van jou te weten door de beantwoording van de vragen.

    Groetje Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maak je niet druk, ik ben nog nooit bij de kapper geweest haha! Ik kan niet altijd de link leggen tussen bestellingen en blogs dus zulke berichtjes zijn dan leuk! Ik heb de betaling nog niet ontvangen maar maak het pakketje vast klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor de nominatie :-) Voor 1x is het best grappig om te doen ondanks dat ik het wel een redelijk hoog 'kettingbrief' gehalte vind hebben ;-) Het is natuurlijk wel heel erg leuk om zo iets meer te weten te komen over je mede-bloggers. Ik heb mijn bericht hier over al in de spreekwoordelijke pen zitten en plaats hem morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook dankjewel voor je nominatie. Ik ga mijn best doen om de vragen te beantwoorden...mmm ik kan niet plakken en knippen met mijn iPhone...en heb geen zin om aan de pjoeter te gaan zitten hihi. Maar ik neem hem van harte aan voor een keer en doorgeven, mmm misschien dat ik gewoon iedereen de kans geef om vragen te beantwoorden in een reactie op mijn blog.
    Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Riri, Dank voor de award (of is het nou een nominatie? dat weet ik nooit...:])!
    Dit is al de vierde keer dat ik 'm ontvang dus ik hoop dat je 't ok vindt als ik 'm even aan me voorbij laat gaan. Ik vind het wel heel lief dat je aan me gedacht hebt en ik waardeer het wel hoor!
    Heel leuk om meer van je te leren kennen zo; ik ben ook tweeling en jouw verslavingen zou
    ik zo zelf op mijn lijstje kunnen zetten!
    Leren vilten kan ik je natuurlijk van harte aanbevelen: = weer een verslaving erbij;)
    Groetjes van Mirjam. Oh ja, en natuurlijk ook van harte met jouw award/nominatie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel lieve Riri voor de nominatie! Ik heb trouwens met veel plezier jou antwoorden gelezen. En ben nu heel benieuwd naar die roze auto! :-) Een tijdje geleden heb ik al eens de Sunshine Award gekregen, is een beetje gelijklopend met deze award. Vooral die anderen nomineren vind ik hier zeer moeilijk aan. Ik zal zien of ik het nog een keertje doe, maar in elk geval heel hartelijk bedankt voor de erkenning :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Riri, bedankt voor de award. Ook ik laat hem even liggen, sorry. Ik waardeer je gebaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank voor de award, wel heel lief van je maar het ontbreekt me momenteel een beetje aan blogtijd, dat had je vast al gezien, mijn laatste bericht is niet heel recent. Ik heb deze award ook al eens gehad, vindt je het heel erg dat ook ik er verder niets mee doe? Wel leuk om jou verhaal te lezen. Ik leest wel dat je bloggers moet nomineren met 200 volgers, die heb ik nog lang niet hè? ;)
    Groetjes, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankjewel voor de Award... Heel erg lief, voorlopig weet ik ook nog niet of ik 'm zal plaatsen.
    Leuk om de antwoorden op de vragen te lezen, en je bedachte vragen.

    Groetjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor de nominatie!Maar wat een lijst.....ik voel me vereerd maar neem hem niet aan (of hoe we dat ook maar zeggen....)maar heb met veel plezier je antwoorden gelezen:)
    X

    BeantwoordenVerwijderen