woensdag 12 september 2012

Aááh...meland!

Vorige week heb ik een zondag-middag wandeling gemaakt met m'n schoonmoeder.
Even lekker uitwaaien, want de Waddenzee is hier 'om de hoek'
(of achter de dijk, waar hij ook mag blijven van mij :-) ).
Achter de dijk ligt het "Noorderleeg".
Een gebied jullie misschien wel bekend doordat er een aantal jaren terug
een koppel paarden ingesloten werd op een stuk hoger liggend land achter de dijk...
Elke dag was het weer spannend of ze gered waren, tot die tijd noemden wij het 'zeepaardjes'.
Maar de meesten werden gelukkig gered, hoor!
Een stel dappere dames te paard reed door het hoge water naar de ingesloten
paarden en die volgden hen terug naar de dijk, waar ze natuurlijk een
grondige gezondheidscheck ondergingen.
Tsja, mijn paard heeft er vroeger ook gestaan...
En dát vind ik zo mooi, want paardje is al lang niet meer onder ons.
Dus als ik er wandel, dan kan ik niet anders dan denken aan mijn eigen 'Thyske'
en de paarden die gered werden uit het hoge water.
Én aan Ameland, vanaf hier goed te zien, waar ik grote delen van mijn
puberteit heb mogen vertoeven bij familie en altijd een speciale plek voor me zal zijn...
 

Prachtig hoe deze koe recht in de camera kijkt (wat ben je toch een tut! => reclame van Melkunie, briljant).
Verder zie je de paarse asters aan de rand van de sloten, kamille langs het trekkerpad en zeekraal (die kun je eten!).


8 opmerkingen:

  1. Oh ja de zeepaardjes, dat weet ik nog. Mooie foto's Riri. Op en top Holland met die koe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om even een stukje van jouw omgeving te zien. Al is het niet heel ver bij ons vandaan, toch gaan we die kant veel te weinig op.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gebied hoor...ik hou er wel van!!! Heerlijk met je haar in de zeewind!

    Mooie foto's!! Groetjes Dinaz ♥

    Ps: bedankt voor je pluim voor Melanie...zal ze leuk vinden... :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh ja die beelden staan in mijn geheugen gegrift. De paarden ingesloten door het water, hartverscheurend. (heb er zelf 2 en ik zou helemaal gek worden als die zoiets mee zouden moeten maken) Aan de andere kant was de redding van die paarden wel ongelooflijk mooi!

    Prachtige foto's trouwens! Die koe is echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie fotocollage! Wat woon je daar toch prachtig. Hou de paardjes maar goed in de gaten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Riri, nu ben ik jaloers!! Oh wat zou ik daar ook graag wonen! Dat verhaal van die paarden ken ik niet, maar hier in België hebben ze daar waarschijnlijk geen aandacht aan besteed denk ik. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen