zondag 16 september 2012

Koude voeten weer...?

Ik heb geen hekel aan herfst en winter ofzo, maar koude voeten zijn zo onbehaaglijk...
Vriendlief heeft een voornemen het huis nog te laten isoleren voor de winter,
dus dat zit wel snor. Maar als je in huis koude voeten hebt, helpt maar één ding!
Échte sokken aandoen! Gemaakt van die bonte wol, Noorse sokkenwol...
En laat ik van zulke sokken nu voldoende voorraad van hebben in huis!
Dankzij twee geweldige vrouwen:
 
 
Mijn schoonmoeder -
zij maakte de afgelopen zomer (!) deze exemplaren,
nadat we haar 2 bollen grijs-blauwe wol hadden gegeven
en ze enthousiast breister (type; uitproberen!) is...
 
 
 
En mijn beppe (oma in 't Fries) -
die heeft een lade vol voorraad en breit het hele jaar door, want;
heeft een boel kinderen en inmiddels natuurlijk ook aanhang
+ (achter)kleinkinderen die ook weten dat Beppe's sokken
onmisbaar zijn als de 'r' in de maand is...
 


En dankzij hen hebben wij geen koude voeten (als we thuis komen van de ijsbaan)!
Extra handig; vriendlief en ik hebben beide maat 38/39
 (kleine voetjes hebben het trouwens evenveel koud als grotere exemplaren)...

8 opmerkingen:

  1. wat mooi gemaakt en lekker warm voor jullie
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sokken breien vind ik altijd zo knap! Heb zelf de dikke sokken (uit de winkel ;-)) ook al aan gehad afgelopen vrijdag. Jullie zitten er in ieder geval warmpjes bij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, leuk! Niks zo lekkers als warme voetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja,herkenbaar: ik heb ook graag warme voeten. Ik draag de sloffen van Falke; altijd een feestje als ik die weer aankan met het kouder wordende weer. Kriebelen deze sokken niet???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, ze kriebelen absoluut niet. Mijn moeder gooit die van paps wel eens in de droger, maar dat doe ik toch liever niet; dan krijg je wel 'pillen' (of pluizen) erop, en dat maakt ze minder soepel. Verder zijn ze perfect :-)

      Verwijderen
  5. Wat heerlijk om iemand dichtbij te hebben die deze lekker warme sokken kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lekker warm....enne het recept is van Rudolph,klik op link :)
    jamie is de volgende keer weer aan de beurt hahaha.
    Maar liebster blog????
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De wol ligt hier klaar, maar ik ben er nog steeds niet aan begonnen. Misschien stuur ik de wol wel naar je beppe?? Wie weet krijg ik kousen terug :-) Lekkerrr warm!

    BeantwoordenVerwijderen